Als ik eerlijk moet toegeven, ben ik niet zo’n ster in het huishouden. De was blijft hier vaak een weekje (schoon) in de manden liggen. (Ok, meestal twee). En alhoewel de afwasmachine dagelijks draait, denk ik dat de kaboutertjes zorgen dat alles weer netjes in de kasten terecht komt, want ik haal hem in ieder […]
Lees verder
Als blogger heb je af en toe een gelukje, dan krijg je zomaar een mooi cadeautje toegestuurd. Zo kreeg ik de afgelopen weken een paar prachtige agenda’s met de post. En ik ben dol op agenda’s, dus daar was ik heel blij mee. De eerste was de Eenvoudig Leven agenda, gemaakt door Nynke Valk. De eerste […]
Lees verder
Alhoewel we tegenwoordig steeds meer post digitaal krijgen, komt er toch nog altijd een flinke berg op papier binnen. Uitnodigingen voor ledenvergaderingen, reclamepost (zelfs met een NEE/NEE-sticker…), brieven van school, verzekeringspolissen, brieven van de gemeente… (En heel soms ook zo’n nare van het Centraal Justitieel Incassobureau… Zo irritant!) De afgelopen weken kon je hier lezen hoe […]
Lees verder
Inzicht in je geldzaken begint bij een goede administratie. En een goed opgeruimde administratie verkleint de kans op financiële problemen. Een onderdeel van een goede administratie is het op tijd betalen van je rekeningen, het goed archiveren en het bijhouden.En als je alles eenmaal een keer hebt opgeruimd en een systeem hebt ingericht, hoeft het […]
Lees verder
Voor veel mensen is de financiële administratie het saaiste taakje dat bestaat. En… dat vind ik zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje. Maar: stel het niet (langer) uit! Wanneer je eenmaal weet hoe, is het uitzoeken van je financiële papieren een fluitje van een cent. En het geeft zo’n heerlijk, voldaan gevoel.Bovendien geeft het […]
Lees verder
Deze maand organiseer ik de challenge Je administratie op orde op Meer geld minder stress. Iedereen die mee doet, ontvangt handige motiverende mails met opruimtips. Helga Post van Firma Huishouden heeft speciaal voor deze challenge een mini-cursus geschreven over het opruimen van je administratie. Deze bestaat uit de volgende zes delen:Deel 1 – VoorbereidingDeel 2 – SorterenDeel 3 – […]
Lees verder
Deze maand organiseer ik de challenge Je administratie op orde op Meer geld minder stress. Iedereen die mee doet, ontvangt handige motiverende mails met opruimtips. Helga Post van Firma Huishouden heeft speciaal voor deze challenge een mini-cursus geschreven over het opruimen van je administratie. Deze bestaat uit de volgende zes delen:Deel 1 – VoorbereidingDeel 2 – SorterenDeel 3 […]
Lees verder
Deze maand organiseer ik de challenge Je administratie op orde op Meer geld minder stress. Er doen dik 200 mensen mee, en samen ruimen we bergen en bergen papiergoed op. Op Facebook komen de mooiste foto’s van dozen met achterstallige administratie voorbij. We kunnen wel wat extra inspiratie gebruiken dus… Daarom heb ik Ter motivatie […]
Lees verder
Deze maand organiseer ik de challenge Je administratie op orde op Meer geld minder stress. Iedereen die mee doet, ontvangt handige motiverende mails met opruimtips. Nu is administratie opruimen alleen niet mijn sterkste punt. Sterker nog… Ik heb het het afgelopen jaar flink verwaarloosd. Daarom leek het me verstandig om hier een echte expert bij […]
Lees verder
Op mijn audioboekenapp luister ik de laatste dagen naar een boek dat me mateloos fascineert: The Power of Habit van Charles Duhigg. Die fascinatie heeft drie redenen: de schrijver heeft allemaal verhalen uit de praktijk in zijn theoretische verhandeling opgenomen, en breekt die iedere keer af op het spannendste moment. Cliffhanger na cliffhanger! Ook de […]
Lees verder