Ken je dat, dat je naar de winkel gaat voor nieuwe batterijen en naar buiten loopt met een tas vol boodschappen, maar geen batterijen. Dat bedenk je je pas weer als je buiten staat. Of nog erger… Als je thuis de stilstaande klok ziet hangen. Logisch, zegt David Allen, van het boek Getting things done. […]
Lees verder
Als ik iets moeilijk vind in mijn volwassen leven, is het wel hoe ik mijn tijd in moet delen. Er is zoveel te doen, en zoveel belangrijk. En, vergeet vooral dat niet, zo ontzettend veel afleiding… Ik kan eigenlijk nooit helemaal afmaken wat ik wil doen. En dat leidt er in mijn geval vaak toe […]
Lees verder
Toen ik pas vertelde dat ik een maandmenu in de Google agenda zet, kreeg ik daar veel vragen over. Hoe werkt dat dan? Waarom doe je dat? Is dat echt handig? Het leek me goed om er even een aparte blog aan te wijden. Want JAA! Het is echt heel handig. Zelfs voor mensen die […]
Lees verder
Nu we zo dicht tegen de finale van Wie is de Mol aan zitten, had ik daar bijna een blog aan gewijd. (Het is zóóó Jochem!) Maar ik houd het toch maar bij iets financieels waar we ons allemaal bijna net zo druk om kunnen maken. Toch? Juist ja, de jaarlijkse belastingaangifte. 🙂 Reclame voor […]
Lees verder
Jaren geleden, in het nog kinderloze tijdperk, maakten we een reis naar Guatemala en Belize. Het was een zeer gedenkwaardige reis om meer dan één reden. We namen de chickenbus om rond te reizen, een ervaring die tegelijkertijd doodeng en fantastisch was. Toen we keer een taxi namen, omdat dat ons toch veiliger leek, werden […]
Lees verder
Als je een eigen bedrijf op zet, daar een paar opdrachten tegelijk voor uitvoert, een blog in de lucht houdt en ook nog een gezin blij wil houden… Dan heb je best een uitdaging. 🙂 Een leuke uitdaging natuurlijk, maar wel een lastige. Toen ik begon met mijn happiness project, leek het me daarom goed […]
Lees verder
Vorige week schreef ik al over time management volgens Brian Tracy. Zijn belangrijkste advies is om prioriteiten te stellen op basis van je eigen waarden en doelen. Vandaag schrijf ik over mijn favoriete schrijfster op het gebied van time én stress management: Laura Vanderkam. Ook zij adviseert om prioriteiten te stellen, maar vanuit een heel […]
Lees verder
Time management is een populair onderwerp. Onder trainers, onder schrijvers en onder bloggers. Het is ook een dankbaar onderwerp: bijna iedereen zou er wel profijt van kunnen hebben. En het is ook typisch zo’n onderwerp dat zou kunnen leiden tot minder stress. Dus echt een onderwerp om me in deze drukke tijd nog eens goed […]
Lees verder
Een van de dingen waar ik het meest naar uit kijk, als ik over een paar weken (even) stop met werken, is dat ik dan even geen van buiten opgelegde prioriteiten meer heb. (Ok, buiten het de kinderen op tijd de school in schuiven dan.) Dan heb ik des te meer tijd voor al mijn […]
Lees verder
Een paar maanden geleden wandelde ik een rondje ’s avonds. Het zonnetje ging net onder, de eerste lentebloemen stonden in bloei, en ik luisterde naar het boek What most successful people do before breakfast van Laura Vanderkam. Op vrolijke toon vertelde ze dat het een heel goed idee is om ’s morgens wat eerder op te staan […]
Lees verder